Does a vegetarian diet prevent cancer?
Initial studies in the 1990s appeared to show that those with a low intake of fruit and vegetables were at greater risk of developing cancer. More specific follow-up studies, however, have concluded that larger intakes of fruit and vegetables do not offer greater protection.
This study, from Oxford University, recommends that we should continue to include "at least a moderate amount of fruits and vegetables" based on basic nutritional principles, but that increasing this level would not have much effect on cancer rates. Instead, the study's author suggests that we need to really look at the adverse effects of obesity and high alcohol consumption rates.
However, my vegan friends need not despair: in a separate study, the incidence of coronary heart disease or stroke was 30% lower for those consuming five or more servings per day compared with those eating less than 1.5 servings of fruits and vegetables per day.
So once again, mom was right: an apple a day is a good thing. It just doesn't prevent cancer.
Labels: cancer risk, diet, fruits, new studies, prevention, vegetables







Copyright © 2009 Plastic Surgery in Florida. All Rights Reserved.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home